Jeg nekter å begynne å grine. Jeg nekter.
Noen mennesker lærer aldri. Selv om man skulle tro at det er sånn verden funker. Men tydeligvis ikke (Vår utrolige verden er jo faktisk egentlig det beste eksemplet på det, når jeg tenker meg om).
Jeg er en sånn person. Jeg har null selvdisiplin hvis det ikke gjelder noe jeg virkelig vil, og det vil si at jeg vet nøyaktig hva som kommer ut av det jeg setter meg til å gjøre. Eksamenslesning burde jo være noe som falt i den kategorien. Nei, ikke i følge min (foreløpige) tomme hjerne. Eksamenslesning kan bety så mangt. Det kan bety å få en utrolig bra karakter, en utrolig dårlig karakter, en kan stå og en kan ikke stå, en kan lese for mye eller for lite. Slik er valgene i min hjerne. Du skjønner, jeg har alltid, ALLTID, en plan B. Uansett. Om det betyr at jeg må senke målene mine, ta snarveier eller omveier, så har jeg alltid en plan b i bakhodet (det er nesten litt skummelt av og til). Planen min for micro-eksamen på mandag har hatt veldig mange plan b'er:
Plan a: Lese rett etter mwe-eksamen som var onsdag
Plan b: Gå ut onsdag å feire siden jeg ikke hadde gjort noe spesielt gøy på en uke. I tillegg vil det inspirere meg til å jobbe videre på torsdag.
Plan c: Ikke jobbe torsdag siden onsdag ble litt heftig, heller pleie seg selv og legge en slag plan + organisere notater.
Plan d: Siden å legge slagplan kun tar et par minutter (det viste seg at det tok et par timer, jeg vet ikke hvordan) utsetter man det hele bare til fredag
Plan e: Kom forholdsvis litt i gang, så det måtte selvsagt feires med en øl eller to.
Plan f: vi kan vel alle gjette oss til hva som skjedde fredag kveld. Likevel, stå opp tidlig lørdag morgen og begynne da.
Plan g: Tidligere hendelser bør gi deg en viss peiling på hva som skjedde (eller ikke skjedde) lørdag morgen.
Plan h: Drikke kaffe utover lørdagsnatt/søndag/natt til mandag frem til eksamen mandag 9:30.
Så langt har jeg kommet nå, med et par panikkanfall liggende på vent.
For de som kjenner meg/leser bloggen min (antar at dette er de samme menneskene) så er ikke dette første gang. Paradokset er at selv om irritasjonen blir større og større for hver gang det skjer, blir jeg ikke noe bedre.
Hvis plan h ikke funker er plan i å ta den omgjen i september og plan j å bytte totalt.
Jeg burde ikke ha lov til å klage, men akkurat nå så har jeg ikke annet å tilby enn stor (selv)medlidenhet for studenter i eksamensperioder.
Hilsen deres fortapte ikke-økonom
søndag 24. januar 2010
søndag 17. januar 2010
Save me, take me away to the moonlight
Til Javiera. Fordi hun ikke har Spotify i Peru (taperland).
Fant denne litt bortgjemt på itunes min, og det bragte mange minner tilbake, spesielt i en litt desperat/slitsom/eksamenslei stund. Og når første eksamen er i morgen, er det greit å ha Brian Chapmans søte søttitallstoner å synge til. Here goes:
Forresten, et lite sinna/skrikeinnlegg som dere egentlig bare kan ignorere:
JEG HATER HATER HATER HATER HATER OG AVSKYR FDI, MNC, LINKEN MELLOM FATTIGDOM OG TERRORISME, MICRO, INDIFFERENCE CURVES, BUDGET CONSTRAINT AAAAAAAAAAAARGH HELVETE DREP MEG NÅÅÅÅÅÅÅÅ.
Tudelu xxx
Fant denne litt bortgjemt på itunes min, og det bragte mange minner tilbake, spesielt i en litt desperat/slitsom/eksamenslei stund. Og når første eksamen er i morgen, er det greit å ha Brian Chapmans søte søttitallstoner å synge til. Here goes:
Forresten, et lite sinna/skrikeinnlegg som dere egentlig bare kan ignorere:
JEG HATER HATER HATER HATER HATER OG AVSKYR FDI, MNC, LINKEN MELLOM FATTIGDOM OG TERRORISME, MICRO, INDIFFERENCE CURVES, BUDGET CONSTRAINT AAAAAAAAAAAARGH HELVETE DREP MEG NÅÅÅÅÅÅÅÅ.
Tudelu xxx
onsdag 13. januar 2010
Daydreams are suited best at night, underneath our covers.
Når jeg står på eksamen og får jeg jobb til sommeren vil jeg ha:
I mellomtiden har jeg kjøpt:
Kalender av Nicolas J. Georges, Invisible Summer 2010 Calendar, Queer Animal Odyssey.
Poster Prints av Nikki McClure
Planlegger for såvidt å skrive et innlegg basert på en skypesamtale med Jana i går kveld om hvordan en finner sin homofile identitet. Men det får bli en gang når jeg virkelig fortjener en pause. Bare følg med!
mandag 11. januar 2010
"We are intelligent, we're professionals, we're gorgeous – and we're gay"
Ok, lover at dette blir siste innlegg i dag. Nå skrur jeg av både internett, musikk og andre tanker enn skole. Men først, noe langt vikitgere enn mine eksamener og dagdrømmer! Kina skal for første gang holde en Gay (men) pageant! Selv om jeg ikke er noen stor tilghenger av misse/misterkonkurranser, så er dette et lite skritt på veien til likestilling for homofile i Kina, 13 år etter at homosex ble avkriminalisert og ti år etter at den offisielle betegnelsen på homofili var en psykisk lidelse, ble fjernet. Konkurransen er ikke bare om utseende, men vinneren må også kunne være en representant for homofile i Kina. Se videoen fra The Guardian!
Oog, for å toppe det hele, så fikk jo Erna Solberg prisen for årets Fag Hag. Bedre blir det ikke.
Dette gjorde dagen for meg, og hvis ikke dette er en motivasjon til å lese, så vet ikke jeg. På tide å være litt "professional", så jeg ikke mister resten av ryktet, hah! Hasta la vista, baby!
Uhuhuh! PS: Sjekk ut Rødt, hvitt og skrått i kveld på NRK!
Oog, for å toppe det hele, så fikk jo Erna Solberg prisen for årets Fag Hag. Bedre blir det ikke.
Dette gjorde dagen for meg, og hvis ikke dette er en motivasjon til å lese, så vet ikke jeg. På tide å være litt "professional", så jeg ikke mister resten av ryktet, hah! Hasta la vista, baby!
Uhuhuh! PS: Sjekk ut Rødt, hvitt og skrått i kveld på NRK!
I don't care about cleverness and saving the world, I just wanna look fabulous. Give me that fascist capitalist education!
Serri, hvis dette ikke går bra så kommer jeg til å snu mitt politiske livssyn på hodet. But at least I'd look awesome.
Av Fam Irvoll
Av Fam Irvoll
I hope I die and wake up in fashion heaven.
Akk. norske designere kicker ass, mens jeg blir tjukk & lei av eksamensleseuken.
Revision is starting. For real. At least there are no racoons this time.
Today, I was revising for my five exams starting next Monday. No, I wasn't. I was watching How I Met Your Mother. MLIA & FML.
onsdag 6. januar 2010
True Story
so I was like revising for my exams and then a racoon came in and it spilled coffee on my computer so that I could only go on facebook and write my blog, and then it stopped for a minute and stared me evilly in the eyes and then it grabbed my economics book and ran out of the window and I never saw it again, 'cause it was snowing so its tracks were rapidly covered. True story.
Abonner på:
Innlegg (Atom)









