mandag 11. januar 2010

"We are intelligent, we're professionals, we're gorgeous – and we're gay"

Ok, lover at dette blir siste innlegg i dag. Nå skrur jeg av både internett, musikk og andre tanker enn skole. Men først, noe langt vikitgere enn mine eksamener og dagdrømmer! Kina skal for første gang holde en Gay (men) pageant! Selv om jeg ikke er noen stor tilghenger av misse/misterkonkurranser, så er dette et lite skritt på veien til likestilling for homofile i Kina, 13 år etter at homosex ble avkriminalisert og ti år etter at den offisielle betegnelsen på homofili var en psykisk lidelse, ble fjernet. Konkurransen er ikke bare om utseende, men vinneren må også kunne være en representant for homofile i Kina. Se videoen fra The Guardian!

Oog, for å toppe det hele, så fikk jo Erna Solberg prisen for årets Fag Hag. Bedre blir det ikke.

Dette gjorde dagen for meg, og hvis ikke dette er en motivasjon til å lese, så vet ikke jeg. På tide å være litt "professional", så jeg ikke mister resten av ryktet, hah! Hasta la vista, baby!

Uhuhuh! PS: Sjekk ut Rødt, hvitt og skrått i kveld på NRK!

2 kommentarer:

  1. husker du de vi møtte utafor elsker den gangen? det var geir som klina med erna;) i'm so proud!

    SvarSlett