mandag 28. september 2009

Bathwater

Oi oi oi! Nå sitter jeg på mitt muselille rom og spiser pasta med tomater og drikker øl! jippi! De to siste dagene har gått utrolig fort!
I går ble jeg hentet på flyplassen av frivillige studenter og på den to timer lange bussturen ble jeg kjent med Helle fra Hønefoss som skal studere arkitektur (jeg tror minst 40 % av de jeg har møtt til når skal studere arkitektur!). Da vi hadde kjørt gjennom den ene skogen etter det andre ante det meg at Bath lå litt heftig blant trær og ekorn. Og ja, det gjør det. Hele campus er faen et turområde. Men jeg liker det! Det ligger på en liten ås over byen Bath. Og jeg som tenkte at her flyttet jeg vekk fra Fjellveien og alle de forferdelige bakkene. Nei, dette er faktisk verre. Heldigvis går det buss opp.

Etter å ha blitt vist huset som er et av sikkert 50 hus her på Eastwood (min hus "avdeling") fikk jeg låst meg inn på rommet, som sikkert er 4x5 meter stort. Ganske greit egentlig, bare det at jeg ikke hadde plass til å åpne kofferten min på gulvet...
Heldige meg har vask på rommet og dusj og toalett er rett ved siden av. Jeg tror det bor ca. 8-14 andre jenter her, og de virker greie. Det bor én norsk jente her, Thea fra Trondheim (studerer også arkitektur btw). Da jeg hadde pakket ut og greier, tror jeg det hele dalt ned på meg. Satt sikkert på sengen i en hel time og bare oppfattet hvor jeg var, helt alene. Jeg tror aldri jeg ahr følt meg så selvstendig og så alene blant så mange folk.

Det ordnet seg fort heldigvis. Ble med en fra et annet rom i huset på Global Café (møte for internasjonale studenter), og deretter traff ejg en jeg tidligere hadde truffet på bussen, Edie fra Tjekkia. Vi gikk for å spise, og deretter rundt i forskjellige hus på Eastwood. Greien er at det er opptil 14 som deler et hus, med kjøkken og bad, og da blir det en del fester i hvert hus.

Gikk likevel tidlig til sengs for uten søvn og drikke duger helten ikke.

I dag møtte jeg Edie, og vi gikk for å sjekkeut biblioteket, få internettkabel og videre registrering. Siden dro vi ned til selve Bath, og det er virkelig en helt utrolig koselig by! Skikkelig engelsk, med kanal og murhus. Elsket det! Kjøpte en del kjøkkenutstyr, så var ganske sliten etter å ha bært det gjennom hele byen og hjem. Nå har jeg laget meg middag og snart skal vi ut, første clubnight i Fresher's Week! Fett, for å si det sånn.

Må bare fortelle litt om campus, det er helt utrolig. fantastisk stort, med alt du måtte trenge, og mere til. Utallige cafeer og utesteder, butikker og mer til. En liten by i seg selv skal jeg si det.

Har tatt litt bilder av rommet mitt:





Min fntastiske utsikt, bestående av et tre.
 


Snakkes kjære!

3 kommentarer:

  1. BESTE utsikt<3 how we love trees^

    SvarSlett
  2. Å, Annette!!! se, jeg er så glad at jeg til og med lager en smiley: :D
    WOOOO!

    SvarSlett
  3. Å, fint rom! Det skal være lite, that's studentlife baby! KOS deg! Tipper du får det dritbra! :D

    SvarSlett