tirsdag 9. mars 2010

C'mon use it dream it choose it own it sign it scream it G-I-R-L!

God overstått Internasjonal Kvinnedag! Håper den var fin hvor enn du er i verden. Her i Bath var det ikke mye som ble gjort utav det skal jeg si, men det blir forhåpentligvis forandret neste år, siden jeg nå har blitt Gender Equality rep på universitetet! Neste 8. mars lover jeg fyrverkeri og fest. Personlig hadde jeg en veldig fin dag, med lite studier, mye sol og ligging på gresset. På kvelden "feiret" Bess, Charis, Hoi og meg på Parade Bar. Kos.

Som alltid på kvinnedagen, er det sprøsmål om en mannedag. Og jeg er ærlig talt dritt lei av å smile tvilsomt av standard kommentaren "Ja, dere har kanskje 8. mars, men de andre 364 dagene i året er jo mannedager." Hallo i luken altså. De ande 364 dagene i året er alles dager. den eneste grunnen til at vi har en Kvinnedag og ikke en spesifikk mannedag er jo fordi det ikke er likestilling. En Kvinndag åpner for fokus på kvinnersrettigheter og likestilling. Om e skulle ha glemt hele likestillingsperspektivet i løpet av året, kan det være godt å bli minnet på det på 8. mars. En dag med "women of the world unite!" skader vel ingen. Samtidig kan det være interessant å tenke på hvem disse kvinnene er. Er det biologiske kvinner? Eller skal vi også inkludere transkjønnede? Personlig består min drømmeverden av et kjønnsløst samfunn, derav vil jeg si at det finnes et helt spekter av forskjellige kjønn. Så kvinnedagen er kanskje mer inkluderende enn du skulle tro? (Vil du lese mer kan du se på denne artikkelen her)
Hva synes dere?

Nå må jeg bli seriøs med essayet mitt som skal inn om fire dager. Pluss at jeg har fått streng beskjed av Bess om at jeg ikke får komme i kveld med mindre jeg har jobbet. Da har jeg i alle fall motvasjon, for jeg tror dette er noe av det kjedeligste jeg har kommet over. Budget deficit liksom. Jah.
Jeg har i alle fall kule briller.



En liten reminder bare :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar