Første skoledag! Vel, det skjedde egentlig ikke så alt for mye i dag, hadde bare to forelsninger, men er i alle fall i gang. Første var 9.15, Microeconomics. Jeg var skit redd for en reprise av finanskrise-talken, men hey, det gikk faktisk ganske bra. Jeg både skjønte og hadde riktige svar på det foreleseren spurte om. Meget stor sukseess, altså. Fikk leseliste, og det fine er at du faktisk kan velge hvilke bøker du vil bruke!
Andre forelesningen var Statistics, som var helt forjævlig kjedelig. Men skjønte det meste der også. Litt kjedeligere foreleser, men han var ganske morsom. Hadde den søteste aksenten, må være fra Italia eller noe, for han sa e på slutten av mange ord, som but-e, enough-e. Åe. Men det var vel det eneste jeg likte ved han, for han virket ganske arrogant ellers. Som kjent er jeg superdårlig på førsteinntrykk, så etterhvert blir det vel min favoritt lærer. Den som lever får se.
Etter å snakket med den ene housematen min som tar arkitektur, føler jeg meg utrolig heldig. De må være på skolen 50 timer i uken. Jada.
Ellers var jeg i byen i dag også, klippet meg (jeg er nå practically skallet, ø. Neida, ikke helt.) og reservert en printer til 35 pund (!) som tilsvarer 340 kr. Jippi.
Jeg kjøpte også en massiv bunch av småkaker som jeg nå koser meg med. Jeg har klart å bli sjuk (igjen!), og tenker at kaker alltid hjelper (bare innrøm det). Jeg tror jeg må slutte å skryte av at jeg aldri er syk, for det stemmer tydeligvis ikke. På tide å innse virkeligheten her...
I går gikk jeg på café med LGBT-gruppen, veldig koselig! Fikk høre ganske ville historier om både det ene og det andre. De har virkelig ingen hemninger, og jeg elsker det. I løpet av året blir det både turer til Bristol og London, gleder meg masse!
Jeg fikk også høre at endene og innsjøen på universitetet er hellig grunn. Hvis du tar på endene eller skremmer dem, blir du utvist. Ganske harsh i og med at det er de tammeste endene jeg noen gang har sett. De går seriøst oppå deg om du ikke dytter dem vekk. I tillegg blir du utvist om du så mye som dypper hånden i innsjøen. Hva faen? Freaks, sier bare jeg.
I morgen blir det kino og pub med de nye i LGBT-gruppen, torsdag møte, og fredag skal vi ut å feire en i huset mitt sin bursdag!
Skal snart gå og ta noen bilder av campus og selve Bath, men jeg er litt lat. Forgive me.
Nå skal jeg se en film (hva med But I'm a cheerleader?), og så legge meg ned og dø litt. Jeg hater å være syk.
mandag 5. oktober 2009
fredag 2. oktober 2009
Combat baby!
Jeg er så utrolig glad for at denne uken er over! No more boring inductions!
Jeg har endelig fått orden på timeplanene min! Den består av lectures og seminarer/gruppediskusjoner i fem fag, som er: Inductory microeconomics (blæh!), Core Skills for Economists: Introduction to statistics (enda mer blæh), Key concepts in politics (Ja..?!), The modern world economy (virker lovende) og Core Skills for Economists: Mathematics 1 (Virkelig: HJELP!).
Og så har jeg og alle de andre internasjonale studenter strengt fortalt blitt strengt beordret til å ta Academic Writing, så det kommer jeg uansett til å gjøre.
Hadde et møte med tutoren min i dag, og han er virkelig en kul kar. Den eneste i den yngre garde blant alle sekstiåringene, jeah! Snakket med ham om de ekstra fagene, og fant ut at jeg dropper fransken, det blir rett og slett for mye. Skal heller ikke ta Reading & Vocabulary, siden det tydeligvis var mer for folk som ikke kan engelsk i det hele tatt. Jaja. Han ga meg derimot en ny bekymring, og det var mattefaget. Jeg hadde egentlig glemt at jeg hadde matte, så sjokket ble enda større da jeg ble fortalt at det er tydeligvis ganske vanskelig. Mr Brown (min fantastiske tutor) fortalte at mange droppet ut på grunn av det høye nivået. Og jeg som ikke har hatt matte på over et år... dette virker jo lovende.
MEN, jeg skal ikke ta bekymringene på forskudd. For nå er det helg og gleder meg masse!
I morgen skal jeg sove leeeenge. Det har vært ganske lite søvn den siste uken (kombinert party/inductions uke, gidd det liksom), og i dag forsov jeg meg kraftig. I går var jeg på acoustic band night, og det var kjempe kos! Var først i hus 3, der Eddie, Alex og Abby bor, og der møtte jeg en kinesisk jente som heter Eva. Hun er det morsomste jeg har opplevd. Hun fortalte om kjæresten som egentlig ikke likte henne og at nå som de hadde blitt plassert i forskjellige hus på campus, var han ganske fornøyd. Forestill deg noen som forteller deg dette, og samtidig holder på å le seg ihjel. Jeg visste virkelig ikke om jeg skulle le eller gråte. Eller tydeligvis, for jeg holdt på å dø av latter. Supersøt, men helt skrudd! Haha. Også er hun allergisk mot alkohol, men ikke rødvin. Jaha.
I går ble jeg også kjent med en jente fra India som også tar Economics & Politics. Første jente jeg har snakket med fra samme course! Hun var utrolig forvirret over alt, og var tydeligvis ikke vant til å finne fram alene. Så nå blir jeg ringt opp før hver eneste time for å møte henne, herregud. Det er ganske morsomt. Men hun er så utrolig skjønn at det ikke gjør noe!
Har også blitt kjent med en del flere norske i løpet av de siste dagene. En fra Oslo på economics. Vi er ganske forskjellige, men etter å ha blitt enige om at valgresultatet var kjipt (riktig nok på to helt forskjellig måter) ble vi enige om at vi ikke snakker mer om politikk.
OOG! Jeg har hengt opp bilder og ting, så nå har dte blitt litt (ikke så mye mer enn litt) hjemmekoselig her! Når lånet mitt kommer skal jeg kjøpe inn mer stuff, og kanskje en printer også. Students' Union hadde plantesalg i dag, og jeg vurderte virkelig å kjøpe noe, men slo det fra meg siden jeg er kjent for å drepe alt av blomster på min vei. Kanskje en kaktus hadde vært en ide. Oh well.
Nå kan jeg faktisk forestille meg at jeg skal være her en stund. Men det er rart. Jeg savner dere sånn. Det skjer så sykt mye som jeg skulle ønske jeg kunne opplevd sammen med dere. Jeg liker folka, de er utrolig greie og åpne, men de er ikke dere.
Huff, nei det var en liten emosjonell direksjon, nå tilbake til programmet.
Å, det blir så deilig med helg nå, og etter det begynner alvoret. Huff. Men det blir spennende. Har ikke seminarer første uken, så dte blir bare forelsninger, altså ti timer den første uken. Jeg er skikkelig spent på hvor vanskelig det blir, men jeg gleder meg også til å begynne å jobbe!
I morgen skal jeg som sagt sove lenge, kjøpe inn litt mer, åpne bankkonto, kanskje kjøpe meg ny mobil (hvis kontoen min ikke er tom allrede, forbannede lånekasse) og sende noen postkort til dere om jeg får tid (hvis du vil ha, må jeg få adressen din!). På kvelden blir det vel fest igjen, men jeg vet ikke helt hva som er på programmet. På søndag skal jeg på søndagslønsj med LGBT-gruppen her. De er kjempe koselige, så det blir kjekt!
Ellers blir det vel å lese i The Student Handbook (høhø) for å faktisk få litt nyttig informasjon som vi virkelig ikke får på de evigvarende inductions'ene.
Ja, dette var altså et ikke så utrolig spennende innlegg, men jeg kan ikke underholde dere hele tiden.
(Sorry hvis det er en del skrivefeil, men jeg har alltid dårlig tid når jeg skriver innleggene. Skal prøve å bli litt flinkere til å ta meg tid til det)
En liten treat på slutten(igjen): Vi har en på economics som er helt lik Brad Pitt og en som er ganske lik en ung Sean Penn (type Fast Times at Ridgemont High). For dem som liker sånt.
Take care der borte i det kalde, fine landet. Koz & klemz.
Jeg har endelig fått orden på timeplanene min! Den består av lectures og seminarer/gruppediskusjoner i fem fag, som er: Inductory microeconomics (blæh!), Core Skills for Economists: Introduction to statistics (enda mer blæh), Key concepts in politics (Ja..?!), The modern world economy (virker lovende) og Core Skills for Economists: Mathematics 1 (Virkelig: HJELP!).
Og så har jeg og alle de andre internasjonale studenter strengt fortalt blitt strengt beordret til å ta Academic Writing, så det kommer jeg uansett til å gjøre.
Hadde et møte med tutoren min i dag, og han er virkelig en kul kar. Den eneste i den yngre garde blant alle sekstiåringene, jeah! Snakket med ham om de ekstra fagene, og fant ut at jeg dropper fransken, det blir rett og slett for mye. Skal heller ikke ta Reading & Vocabulary, siden det tydeligvis var mer for folk som ikke kan engelsk i det hele tatt. Jaja. Han ga meg derimot en ny bekymring, og det var mattefaget. Jeg hadde egentlig glemt at jeg hadde matte, så sjokket ble enda større da jeg ble fortalt at det er tydeligvis ganske vanskelig. Mr Brown (min fantastiske tutor) fortalte at mange droppet ut på grunn av det høye nivået. Og jeg som ikke har hatt matte på over et år... dette virker jo lovende.
MEN, jeg skal ikke ta bekymringene på forskudd. For nå er det helg og gleder meg masse!
I morgen skal jeg sove leeeenge. Det har vært ganske lite søvn den siste uken (kombinert party/inductions uke, gidd det liksom), og i dag forsov jeg meg kraftig. I går var jeg på acoustic band night, og det var kjempe kos! Var først i hus 3, der Eddie, Alex og Abby bor, og der møtte jeg en kinesisk jente som heter Eva. Hun er det morsomste jeg har opplevd. Hun fortalte om kjæresten som egentlig ikke likte henne og at nå som de hadde blitt plassert i forskjellige hus på campus, var han ganske fornøyd. Forestill deg noen som forteller deg dette, og samtidig holder på å le seg ihjel. Jeg visste virkelig ikke om jeg skulle le eller gråte. Eller tydeligvis, for jeg holdt på å dø av latter. Supersøt, men helt skrudd! Haha. Også er hun allergisk mot alkohol, men ikke rødvin. Jaha.
I går ble jeg også kjent med en jente fra India som også tar Economics & Politics. Første jente jeg har snakket med fra samme course! Hun var utrolig forvirret over alt, og var tydeligvis ikke vant til å finne fram alene. Så nå blir jeg ringt opp før hver eneste time for å møte henne, herregud. Det er ganske morsomt. Men hun er så utrolig skjønn at det ikke gjør noe!
Har også blitt kjent med en del flere norske i løpet av de siste dagene. En fra Oslo på economics. Vi er ganske forskjellige, men etter å ha blitt enige om at valgresultatet var kjipt (riktig nok på to helt forskjellig måter) ble vi enige om at vi ikke snakker mer om politikk.
OOG! Jeg har hengt opp bilder og ting, så nå har dte blitt litt (ikke så mye mer enn litt) hjemmekoselig her! Når lånet mitt kommer skal jeg kjøpe inn mer stuff, og kanskje en printer også. Students' Union hadde plantesalg i dag, og jeg vurderte virkelig å kjøpe noe, men slo det fra meg siden jeg er kjent for å drepe alt av blomster på min vei. Kanskje en kaktus hadde vært en ide. Oh well.
Nå kan jeg faktisk forestille meg at jeg skal være her en stund. Men det er rart. Jeg savner dere sånn. Det skjer så sykt mye som jeg skulle ønske jeg kunne opplevd sammen med dere. Jeg liker folka, de er utrolig greie og åpne, men de er ikke dere.
Huff, nei det var en liten emosjonell direksjon, nå tilbake til programmet.
Å, det blir så deilig med helg nå, og etter det begynner alvoret. Huff. Men det blir spennende. Har ikke seminarer første uken, så dte blir bare forelsninger, altså ti timer den første uken. Jeg er skikkelig spent på hvor vanskelig det blir, men jeg gleder meg også til å begynne å jobbe!
I morgen skal jeg som sagt sove lenge, kjøpe inn litt mer, åpne bankkonto, kanskje kjøpe meg ny mobil (hvis kontoen min ikke er tom allrede, forbannede lånekasse) og sende noen postkort til dere om jeg får tid (hvis du vil ha, må jeg få adressen din!). På kvelden blir det vel fest igjen, men jeg vet ikke helt hva som er på programmet. På søndag skal jeg på søndagslønsj med LGBT-gruppen her. De er kjempe koselige, så det blir kjekt!
Ellers blir det vel å lese i The Student Handbook (høhø) for å faktisk få litt nyttig informasjon som vi virkelig ikke får på de evigvarende inductions'ene.
Ja, dette var altså et ikke så utrolig spennende innlegg, men jeg kan ikke underholde dere hele tiden.
(Sorry hvis det er en del skrivefeil, men jeg har alltid dårlig tid når jeg skriver innleggene. Skal prøve å bli litt flinkere til å ta meg tid til det)
En liten treat på slutten(igjen): Vi har en på economics som er helt lik Brad Pitt og en som er ganske lik en ung Sean Penn (type Fast Times at Ridgemont High). For dem som liker sånt.
Take care der borte i det kalde, fine landet. Koz & klemz.
onsdag 30. september 2009
I'm sorry I missed you, I had a secret meeting in the basement of my brain.
Puff, ting i England er utrolig stressende. I dag har jeg tatt en pause fra Fresher's Week for å komme meg litt inn i noe av den heftige informasjonsmengden jeg bør ha fått inn for lenge siden. Etter sikkert to timer på BathUni-sidene tror jeg at jeg forstår timeplanen min. Sånn nesten i alle fall. Jeg har heldigvis bare compulsory units dette semesteret, så trenger ikke å tenke på valgfag (bortsett fra at jeg har tenkt å ta fransk og academic writing på siden, og deadlinen er på mandag, hjelp)! Jeg finner heller ikke leselisten min som gjør meg noe urolig siden alt begynner på mandag.
I dag var første dag av induction'en min, og jeg har registrert meg (igjen!), vært på introduction talk med Head of Department, Chris Martin (som desverre ikke viste seg å være volkalisten Coldplay. So Close!), Student Union Tour og mere til.
Introduction talk'en var jævlig skremmende for å si det mildt. Fullsatt, kjempe stort auditorium/forelesningssal, uten noen jeg kjente i det hele tatt. Head of Department begynner å snakke, og det første han sier er at vi er veldig flinke for å ha kommet her, fordi opptakskravet til UK-students er AAA eller AAB (det vil si toppkarakter). Jeg kom innmed 4,7, noe som er bra, men virkelig ikke topp. Nervøsiteten min stiger. "Obviously, you are all very smart. And you should be. This is a course for smart people. And we will make it hard for you." Jepp. Kan si at jeg ble ganske skremt av dette utsagnet. Jeg er jo virkelig ikke dum, men jeg tror ikke jeg var den skarpeste kniven i skuffen i denne salen for å si det sånn. Selvtillitten min ble ikke bedre av at min kjære professor begynte å forelese om finanskrisen. Jeg kan finanskrisen på norsk, men tydeligvis ikke på engelsk. Jeg må virkelig få meg en bok med økonomiske termer på engelsk, ellers blir det veldig Lost in Translation stemning her.
Hadde så lønsj med Edie, og vi var begge to ganske trøtte fra i går, da det var "beach party". Ganske heftig om jeg får si det.
SU-talken var grei, fant ut at de har ridning her! Så det skla jeg SÅ sjekke ut om/når jeg får tid.
I dag har det også vært et lite sports fair på the Parade (Campus-plassen som holder hele universitetet sammen). Det er faktisk det sykeste jeg har sett, jeg tror de har alle mulige sporter her. Roing, athletics, svømming, rugby, fotball, hockey, fekting, dansing, sportsgymnastikk, turn osv. Jeg ble helt overvelmet da jeg kom trøtt, fyllasyk og i dårlig tid til første talk klokken ni om morgenen.
Deretter var jeg på en talk om forskjellige fag du kan ta utenom cours'et. Hadde allerede tenkt å ta franksundervisning (det er til og emd gratis!) på fritida, men fant ut at en faktisk kunne få inkludert det i selve course'et. Det vil si at jeg får seks unit points isteden for tre, og får ta eksamen og alt.
Tenker også på å ta Academic Writing bare for å få en god start, siden jeg ikke akkurat vet hvordan man skriver akademiske engelske tekster.
I kveld var det også en welcome reception for alle nye studenter under Economics. Det var ganske hektisk, i og med at vi var sikkert 100 mennesker samlet i et lite klasserom. Kjente mer eller mindre ingen da jeg kom dit så det var litt akward, men det gikk greit etterhvert. Tror kanskje jeg har noen å sitte sammen med ved neste lecture, hehe. OG, noe jeg faktisk hadde forventet var interne Economics-vitser fra lærerne. DET skjedde. Jeg elsker tørr humor. Og vitsene var nesten like tørre som professorene. Jeg har møtt den ene tutoren min også, men han virker veldig lite tørr, ganske ung også, så dette er lovende. Og så er det vel tre damer og 22 menn. Men men...
Nå høres det ut som jeg er helt ute sosialt, og det er jeg forsåvidt innen for faget mitt. Kanskje jeg er fordomsfull, men de virker litt sære. Enten er det skikkelig økonomi-nerder eller litt sosse-jenter. Men det er selvsagt mange som virker hyggelige, og jeg skal absolutt ikke dømme noen før jeg snakker med dem, bare litt gossip på bloggen liksom. Det er vel lov? (Ikke at jeg har noe å si, siden jeg ikke er så veldig "populær og kul" heller da... Haha!)
Ok, følte meg veldig teit når jeg skrev det, men whatever. I have nothing to hide.
Men joda, jeg har venner, tro det eller ei. Har blitt ganske godt kjent med et par arkitekter, noen norske, mattefolk osv. Min "beste" venn så langt er vel Edie, og Helle fra Norge også ganske artig.
I kveld holder jeg meg altså inne bare for å ta en liten pause fra alkohol og oppdatere meg på diverse info. Jeg blir ganske sliten av å feste her, det tar faktisk helt av. I går var dte plutselig en gutt som bøyde seg ned for å stryke meg på leggen fordi han ville se om den leopard-mønstrete bomullstightsen min var ekte pels. Oh yes. Folk er helt ute, men det er veldig gøy, bortsett fra at musikken er helt elendig. Veldig trashy listepop greier, øh.
Men nå skal jeg sjekke ut diverse banker for å åpne en bankkonto og sikkert snoke litt mer på universitetssiden (det er den mest uoversiktlige og rotete siden jeg noen gang har vært inne på!) før jeg tar en tidlig kveld og er klar for i morgen!
(En liten funfact fra Bendik helt på slutten, i ekte Bendik-stil:
Her finner du verdens verste elskere
1. Tyskland
2. England
3. Sverige
4. Nederland
5. USA
6. Hellas
7. Wales
8. Skottland
9. Tyrkia
10. Russland
Haha.)
Toodles!
I dag var første dag av induction'en min, og jeg har registrert meg (igjen!), vært på introduction talk med Head of Department, Chris Martin (som desverre ikke viste seg å være volkalisten Coldplay. So Close!), Student Union Tour og mere til.
Introduction talk'en var jævlig skremmende for å si det mildt. Fullsatt, kjempe stort auditorium/forelesningssal, uten noen jeg kjente i det hele tatt. Head of Department begynner å snakke, og det første han sier er at vi er veldig flinke for å ha kommet her, fordi opptakskravet til UK-students er AAA eller AAB (det vil si toppkarakter). Jeg kom innmed 4,7, noe som er bra, men virkelig ikke topp. Nervøsiteten min stiger. "Obviously, you are all very smart. And you should be. This is a course for smart people. And we will make it hard for you." Jepp. Kan si at jeg ble ganske skremt av dette utsagnet. Jeg er jo virkelig ikke dum, men jeg tror ikke jeg var den skarpeste kniven i skuffen i denne salen for å si det sånn. Selvtillitten min ble ikke bedre av at min kjære professor begynte å forelese om finanskrisen. Jeg kan finanskrisen på norsk, men tydeligvis ikke på engelsk. Jeg må virkelig få meg en bok med økonomiske termer på engelsk, ellers blir det veldig Lost in Translation stemning her.
Hadde så lønsj med Edie, og vi var begge to ganske trøtte fra i går, da det var "beach party". Ganske heftig om jeg får si det.
SU-talken var grei, fant ut at de har ridning her! Så det skla jeg SÅ sjekke ut om/når jeg får tid.
I dag har det også vært et lite sports fair på the Parade (Campus-plassen som holder hele universitetet sammen). Det er faktisk det sykeste jeg har sett, jeg tror de har alle mulige sporter her. Roing, athletics, svømming, rugby, fotball, hockey, fekting, dansing, sportsgymnastikk, turn osv. Jeg ble helt overvelmet da jeg kom trøtt, fyllasyk og i dårlig tid til første talk klokken ni om morgenen.
Deretter var jeg på en talk om forskjellige fag du kan ta utenom cours'et. Hadde allerede tenkt å ta franksundervisning (det er til og emd gratis!) på fritida, men fant ut at en faktisk kunne få inkludert det i selve course'et. Det vil si at jeg får seks unit points isteden for tre, og får ta eksamen og alt.
Tenker også på å ta Academic Writing bare for å få en god start, siden jeg ikke akkurat vet hvordan man skriver akademiske engelske tekster.
I kveld var det også en welcome reception for alle nye studenter under Economics. Det var ganske hektisk, i og med at vi var sikkert 100 mennesker samlet i et lite klasserom. Kjente mer eller mindre ingen da jeg kom dit så det var litt akward, men det gikk greit etterhvert. Tror kanskje jeg har noen å sitte sammen med ved neste lecture, hehe. OG, noe jeg faktisk hadde forventet var interne Economics-vitser fra lærerne. DET skjedde. Jeg elsker tørr humor. Og vitsene var nesten like tørre som professorene. Jeg har møtt den ene tutoren min også, men han virker veldig lite tørr, ganske ung også, så dette er lovende. Og så er det vel tre damer og 22 menn. Men men...
Nå høres det ut som jeg er helt ute sosialt, og det er jeg forsåvidt innen for faget mitt. Kanskje jeg er fordomsfull, men de virker litt sære. Enten er det skikkelig økonomi-nerder eller litt sosse-jenter. Men det er selvsagt mange som virker hyggelige, og jeg skal absolutt ikke dømme noen før jeg snakker med dem, bare litt gossip på bloggen liksom. Det er vel lov? (Ikke at jeg har noe å si, siden jeg ikke er så veldig "populær og kul" heller da... Haha!)
Ok, følte meg veldig teit når jeg skrev det, men whatever. I have nothing to hide.
Men joda, jeg har venner, tro det eller ei. Har blitt ganske godt kjent med et par arkitekter, noen norske, mattefolk osv. Min "beste" venn så langt er vel Edie, og Helle fra Norge også ganske artig.
I kveld holder jeg meg altså inne bare for å ta en liten pause fra alkohol og oppdatere meg på diverse info. Jeg blir ganske sliten av å feste her, det tar faktisk helt av. I går var dte plutselig en gutt som bøyde seg ned for å stryke meg på leggen fordi han ville se om den leopard-mønstrete bomullstightsen min var ekte pels. Oh yes. Folk er helt ute, men det er veldig gøy, bortsett fra at musikken er helt elendig. Veldig trashy listepop greier, øh.
Men nå skal jeg sjekke ut diverse banker for å åpne en bankkonto og sikkert snoke litt mer på universitetssiden (det er den mest uoversiktlige og rotete siden jeg noen gang har vært inne på!) før jeg tar en tidlig kveld og er klar for i morgen!
(En liten funfact fra Bendik helt på slutten, i ekte Bendik-stil:
Her finner du verdens verste elskere
1. Tyskland
2. England
3. Sverige
4. Nederland
5. USA
6. Hellas
7. Wales
8. Skottland
9. Tyrkia
10. Russland
Haha.)
Toodles!
mandag 28. september 2009
Bathwater
Oi oi oi! Nå sitter jeg på mitt muselille rom og spiser pasta med tomater og drikker øl! jippi! De to siste dagene har gått utrolig fort!
I går ble jeg hentet på flyplassen av frivillige studenter og på den to timer lange bussturen ble jeg kjent med Helle fra Hønefoss som skal studere arkitektur (jeg tror minst 40 % av de jeg har møtt til når skal studere arkitektur!). Da vi hadde kjørt gjennom den ene skogen etter det andre ante det meg at Bath lå litt heftig blant trær og ekorn. Og ja, det gjør det. Hele campus er faen et turområde. Men jeg liker det! Det ligger på en liten ås over byen Bath. Og jeg som tenkte at her flyttet jeg vekk fra Fjellveien og alle de forferdelige bakkene. Nei, dette er faktisk verre. Heldigvis går det buss opp.
Etter å ha blitt vist huset som er et av sikkert 50 hus her på Eastwood (min hus "avdeling") fikk jeg låst meg inn på rommet, som sikkert er 4x5 meter stort. Ganske greit egentlig, bare det at jeg ikke hadde plass til å åpne kofferten min på gulvet...
Heldige meg har vask på rommet og dusj og toalett er rett ved siden av. Jeg tror det bor ca. 8-14 andre jenter her, og de virker greie. Det bor én norsk jente her, Thea fra Trondheim (studerer også arkitektur btw). Da jeg hadde pakket ut og greier, tror jeg det hele dalt ned på meg. Satt sikkert på sengen i en hel time og bare oppfattet hvor jeg var, helt alene. Jeg tror aldri jeg ahr følt meg så selvstendig og så alene blant så mange folk.
Det ordnet seg fort heldigvis. Ble med en fra et annet rom i huset på Global Café (møte for internasjonale studenter), og deretter traff ejg en jeg tidligere hadde truffet på bussen, Edie fra Tjekkia. Vi gikk for å spise, og deretter rundt i forskjellige hus på Eastwood. Greien er at det er opptil 14 som deler et hus, med kjøkken og bad, og da blir det en del fester i hvert hus.
Gikk likevel tidlig til sengs for uten søvn og drikke duger helten ikke.
I dag møtte jeg Edie, og vi gikk for å sjekkeut biblioteket, få internettkabel og videre registrering. Siden dro vi ned til selve Bath, og det er virkelig en helt utrolig koselig by! Skikkelig engelsk, med kanal og murhus. Elsket det! Kjøpte en del kjøkkenutstyr, så var ganske sliten etter å ha bært det gjennom hele byen og hjem. Nå har jeg laget meg middag og snart skal vi ut, første clubnight i Fresher's Week! Fett, for å si det sånn.
Må bare fortelle litt om campus, det er helt utrolig. fantastisk stort, med alt du måtte trenge, og mere til. Utallige cafeer og utesteder, butikker og mer til. En liten by i seg selv skal jeg si det.
Har tatt litt bilder av rommet mitt:
Snakkes kjære!
I går ble jeg hentet på flyplassen av frivillige studenter og på den to timer lange bussturen ble jeg kjent med Helle fra Hønefoss som skal studere arkitektur (jeg tror minst 40 % av de jeg har møtt til når skal studere arkitektur!). Da vi hadde kjørt gjennom den ene skogen etter det andre ante det meg at Bath lå litt heftig blant trær og ekorn. Og ja, det gjør det. Hele campus er faen et turområde. Men jeg liker det! Det ligger på en liten ås over byen Bath. Og jeg som tenkte at her flyttet jeg vekk fra Fjellveien og alle de forferdelige bakkene. Nei, dette er faktisk verre. Heldigvis går det buss opp.
Etter å ha blitt vist huset som er et av sikkert 50 hus her på Eastwood (min hus "avdeling") fikk jeg låst meg inn på rommet, som sikkert er 4x5 meter stort. Ganske greit egentlig, bare det at jeg ikke hadde plass til å åpne kofferten min på gulvet...
Heldige meg har vask på rommet og dusj og toalett er rett ved siden av. Jeg tror det bor ca. 8-14 andre jenter her, og de virker greie. Det bor én norsk jente her, Thea fra Trondheim (studerer også arkitektur btw). Da jeg hadde pakket ut og greier, tror jeg det hele dalt ned på meg. Satt sikkert på sengen i en hel time og bare oppfattet hvor jeg var, helt alene. Jeg tror aldri jeg ahr følt meg så selvstendig og så alene blant så mange folk.
Det ordnet seg fort heldigvis. Ble med en fra et annet rom i huset på Global Café (møte for internasjonale studenter), og deretter traff ejg en jeg tidligere hadde truffet på bussen, Edie fra Tjekkia. Vi gikk for å spise, og deretter rundt i forskjellige hus på Eastwood. Greien er at det er opptil 14 som deler et hus, med kjøkken og bad, og da blir det en del fester i hvert hus.
Gikk likevel tidlig til sengs for uten søvn og drikke duger helten ikke.
I dag møtte jeg Edie, og vi gikk for å sjekkeut biblioteket, få internettkabel og videre registrering. Siden dro vi ned til selve Bath, og det er virkelig en helt utrolig koselig by! Skikkelig engelsk, med kanal og murhus. Elsket det! Kjøpte en del kjøkkenutstyr, så var ganske sliten etter å ha bært det gjennom hele byen og hjem. Nå har jeg laget meg middag og snart skal vi ut, første clubnight i Fresher's Week! Fett, for å si det sånn.
Må bare fortelle litt om campus, det er helt utrolig. fantastisk stort, med alt du måtte trenge, og mere til. Utallige cafeer og utesteder, butikker og mer til. En liten by i seg selv skal jeg si det.
Har tatt litt bilder av rommet mitt:
Min fntastiske utsikt, bestående av et tre.
Snakkes kjære!
lørdag 26. september 2009
Don't you forget about me
Etter å ha begynt å skrive et ja-nå-er-jeg-så-klar-for-å-reise-innlegg sikkert tre ganger, slår jeg fra meg den planen. For jeg er ikke klar til å dra fra dere.
Men før eller siden må jeg ut fra boblen, og før eller siden er nå.
Jeg hopper i havet, uvitende om det er sommmer eller vinter.
Sprekk! sa boblen.
Men før eller siden må jeg ut fra boblen, og før eller siden er nå.
Jeg hopper i havet, uvitende om det er sommmer eller vinter.
Sprekk! sa boblen.
søndag 20. september 2009
Syv dager igjen. Say what?!
Oh yes, nå er det kun en uke til jeg reiser. Bare en eneste mandag, tirsdag onsdag, torsdag, fredag og lørdag igjen i Bergen. Siden jeg har hatt veldig god tid til å forberede meg har jeg selvsagt ikke gjort en eneste ting.
Jeg skulle med all selvfølgelighet lese om britisk politikk, sortere/hive/gi bort klær, rydde rommet (mamma og gjengen skal gjøre det om til GJESTEROM, hulk), kjøpe kofferter (å joda), jobbe (det vet vi jo alle hvordan gikk) og rett og slett bare gjøre meg klar til den store flyttingen.
Å neida. Ikke en ting har jeg gjort, så nå blir det skippertak i kjent standard. Og jeg tar godt i mot hjelp. Slå deg løs for å si det sånn.
På søndag morgen reiser jeg, og da er det ingen vei tilbake (i alle fall ikke på et år). Fresher's Week (fadderuken) starter allerede lørdag, så jeg kommer midt oppi festkalaset. Jippi.
Om jeg gleder meg? Joda. Nei, for å være helt ærlig har det ikke gått opp for meg i det hele tatt. Mitt sinn og sjel er ganske innstilt på å nyte dagene videre i Bergen som lat, dum og giddalaus. Jeg prøver å fortelle meg selv at jeg kommer til å få det utrolig kjekt og tiden kommer til å fly frem til jul. Får håpe det begynner å funke snart.
Jeg kan ikke skjønne hvor det har blitt av eventyrlysten min. Den må jeg ha glemt i Ghana et sted.
Jeg skulle med all selvfølgelighet lese om britisk politikk, sortere/hive/gi bort klær, rydde rommet (mamma og gjengen skal gjøre det om til GJESTEROM, hulk), kjøpe kofferter (å joda), jobbe (det vet vi jo alle hvordan gikk) og rett og slett bare gjøre meg klar til den store flyttingen.
Å neida. Ikke en ting har jeg gjort, så nå blir det skippertak i kjent standard. Og jeg tar godt i mot hjelp. Slå deg løs for å si det sånn.
På søndag morgen reiser jeg, og da er det ingen vei tilbake (i alle fall ikke på et år). Fresher's Week (fadderuken) starter allerede lørdag, så jeg kommer midt oppi festkalaset. Jippi.
Om jeg gleder meg? Joda. Nei, for å være helt ærlig har det ikke gått opp for meg i det hele tatt. Mitt sinn og sjel er ganske innstilt på å nyte dagene videre i Bergen som lat, dum og giddalaus. Jeg prøver å fortelle meg selv at jeg kommer til å få det utrolig kjekt og tiden kommer til å fly frem til jul. Får håpe det begynner å funke snart.
Jeg kan ikke skjønne hvor det har blitt av eventyrlysten min. Den må jeg ha glemt i Ghana et sted.
Abonner på:
Innlegg (Atom)


