mandag 5. oktober 2009

Come closer

Første skoledag! Vel, det skjedde egentlig ikke så alt for mye i dag, hadde bare to forelsninger, men er i alle fall i gang. Første var 9.15, Microeconomics. Jeg var skit redd for en reprise av finanskrise-talken, men hey, det gikk faktisk ganske bra. Jeg både skjønte og hadde riktige svar på det foreleseren spurte om. Meget stor sukseess, altså. Fikk leseliste, og det fine er at du faktisk kan velge hvilke bøker du vil bruke!

Andre forelesningen var Statistics, som var helt forjævlig kjedelig. Men skjønte det meste der også. Litt kjedeligere foreleser, men han var ganske morsom. Hadde den søteste aksenten, må være fra Italia eller noe, for han sa e på slutten av mange ord, som but-e, enough-e. Åe. Men det var vel det eneste jeg likte ved han, for han virket ganske arrogant ellers. Som kjent er jeg superdårlig på førsteinntrykk, så etterhvert blir det vel min favoritt lærer. Den som lever får se.

Etter å snakket med den ene housematen min som tar arkitektur, føler jeg meg utrolig heldig. De må være på skolen 50 timer i uken. Jada.

Ellers var jeg i byen i dag også, klippet meg (jeg er nå practically skallet, ø. Neida, ikke helt.) og reservert en printer til 35 pund (!) som tilsvarer 340 kr. Jippi.

Jeg kjøpte også en massiv bunch av småkaker som jeg nå koser meg med. Jeg har klart å bli sjuk (igjen!), og tenker at kaker alltid hjelper (bare innrøm det). Jeg tror jeg må slutte å skryte av at jeg aldri er syk, for det stemmer tydeligvis ikke. På tide å innse virkeligheten her...

I går gikk jeg på café med LGBT-gruppen, veldig koselig! Fikk høre ganske ville historier om både det ene og det andre. De har virkelig ingen hemninger, og jeg elsker det. I løpet av året blir det både turer til Bristol og London, gleder meg masse!
Jeg fikk også høre at endene og innsjøen på universitetet er hellig grunn. Hvis du tar på endene eller skremmer dem, blir du utvist. Ganske harsh i og med at det er de tammeste endene jeg noen gang har sett. De går seriøst oppå deg om du ikke dytter dem vekk. I tillegg blir du utvist om du så mye som dypper hånden i innsjøen. Hva faen? Freaks, sier bare jeg.

I morgen blir det kino og pub med de nye i LGBT-gruppen, torsdag møte, og fredag skal vi ut å feire en i huset mitt sin bursdag!

Skal snart gå og ta noen bilder av campus og selve Bath, men jeg er litt lat. Forgive me.

Nå skal jeg se en film (hva med But I'm a cheerleader?), og så legge meg ned og dø litt. Jeg hater å være syk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar