torsdag 22. oktober 2009

I love this record but I can't see straight anymore

Visste du at ordet heterofil opprinnelig ble brukt om mennesker som hadde en sykelig sexdrift? Og at homofil da ble sagt om mennesker som hadde en sykelig sexdrift til samme kjønn? (forresten så klarte jeg akkurat å skrive sex med ks. I'm a genious)
Altså er vi alle helt ruskende gale.

Akkurat nå er det umulig å se gulvet på rommet mitt, bortsett fra den lille flekken hvor stolen min står. Det er så rotete at jeg ikke en gang gidder å rydde. Og midt i mitt "dedikerte" blogginnlegg hører jeg noen syke skrik fra kjøkkenet. Hva var det? Ikke at jeg gidder å sjekke. That's Eastwood for you.
Det var en direksjon; uansett, rotet ble nok til i går natt/dag morges da jeg kom hjem fra en heftig gay bar crawl i Bristol. Jeg har ikke hatt det så gøy på lenge! I tillegg til vår lille gruppe fra Bath Uni var det også et par fra Bath Spa og en haug fra Bristol og UWE. Vi ble delt inn i tre blanda lag, grønn, rød og blå. Jeg kom på lag med Elliot som forsåvidt er den morsomste personen jeg har møtt her hittil. Den morsomste stemmen og hysteriske overdrivelser. Ikke ukjent, så holdt jeg på å le meg ihjel nesten hele kvelden.

Vi (det blå laget) begynte på en liten bar som het The Retreat der vi fikk beskjed om å utnevne fire frivillige til en konkurranse. Etter at fire hadde meldt seg (jeg meldte meg ikke, og er veldig glad for det) fikk vi vite hva konkurransen gikk ut på: de fire ble paret opp og gitt en ballong hver. Poenget var å ha ballongen mellom seg mens de utførte diverse sexposisjoner. Så skulle resten stille seg på hver sin side av rommet etter hvem de trodde klarte å sprekke ballongen først. Veldig morsomt. Laget mitt vant og vi fikk gratis vodka shots, helt nedpå av en elegant transedame.

Videre kom vi til en enda mindre (og kanskje også ganske mer dodgy) bar hvor det ble enda mer øl. Neste sted hadde karaoke (jeg skjønner ikke helt greien med gays&karaoke, men ok) og vår fantastiske chair, Bethany, sang I will survive, mens Elliot og meg satt oss opp på Like a virgin som aldri ble noe av (ikke denne gangen heller nei!). Vi sang likevel, sikkert hundre ganger, på vei til endestoppet, Flamingo's, hvor det var åpen bar. I morges merket jeg at det ikke akkurat var den beste idéen. Flamingo's var mer en klubb og hadde veldig bra lydsystem, og nesten litt for mye Lady Gaga (hvis det er mulig). Danset, falt og lo masse hele kvelden til minibussen hentet oss halv tre. På bussen oppdaget jeg at jeg ikke var den eneste som hadde utnyttet gratis drikke, og stakkars Jourdan var helt ute. Det endte med at vi begge sovnet tungt, og da vi kom tilbake og jeg snublet meg ut av bussen klarte jeg ikke helt å samle tankene; kunne ikke helt forstå hvorfor jeg ikke var i Bergen. Etter et par øyeblikk gikk det opp for meg at oi, vi var jo akkurat i Bristol og dette er Bath. Flott. Så fikk jeg somlet meg hjem og inn på rommet - prøvde først å legge klærne mine inn i skapet men det resulterte i at jeg rev ned det som allerede var der hence the mess.

Det ble nok ingen forelesninger på meg i dag, kanskje like greit. Men klarte heldigvis å samle meg nok til politikkseminaret. Burde kanskje ha unngått det istedenfor, tema var nemlig: Redefine the british state. Oh well. Hadde ikke så mye å si i den sammenhengen nei, og gjennom gruppesamarbeidet ble jeg mektig irritert på sidemannen min som virkelig tok hans egne meninger for gitt som hele gruppens samlede konklusjon. Jeg var så irritert at jeg skalv i fingrene, men det kan også ha vært på grunn av litt for mye kaffe på litt for kort tid. Shit happens.

I kveld har jeg vært på LGBT-møte. Skulle egentlig handle om pink families, men innlederen kom ikke, så det ble et litt improvosert møte om bisexuality av vår veldig fantastiske, veldig bifile David som ikke alltid er så ydmyk når han uttrykker meningene sine. Det var ganske interessant og det ble etterhvert en god diskusjon. Me like. Vanligvis går vi ut etter møtene, men i dag orket jeg bare ikke. Ganske digg å sitte inne, skrive blogg, lese og se på Gossip Girl (jeg vet. kan noen gi meg en annen serie å se på? Jeg liker ikke GG. Jeg tror jeg ser på det for å kritisere og psykoanalysere. Ikke bra.).

På Halloween (neste fredag) skal vi til Bristol på en stor fest i et gammelt lager! Gleder meg masse. Det blir vel samme gjengen som i går, så det er lovende.

Neste uke er blir det transe-uke, vi skal se en trans-film, ha møte om transe og dele ut (her kommer det geniale) te på campus -don't forget the T (in LGBT)! Jeg gleder meg. Har egentlig aldri tenkt på meg selv som en homoaktivist, men det er utrolig kjekt og interessant, og siden det er lite feministgreier i Bath (med mindre jeg starter noe neste semester, hm) blir dette kanskje min nye (andre, vel og merke. Feminist først og fremst) hjertesak. Det skal være noe LGBT-activist konferanse i november, og det skal jeg i alle fall få med meg.

Dette ble et litt lengre innlegg enn jeg hadde tenkt, men dere liker det jo, og hva gjør jeg ikke for fansen?

Uansett så skal jeg gå over i en litt tristere tone, for jeg har for første gang på tre uker fått en bølge av hjemlengsel (sikkert derfor jeg var så forvirret i går natt, høhø). Den er kanskje framprovosert av min forbausende dårlig forståelse for matte og den overvelmende politikkoppgaven, men likevel, jeg savner dere. Jeg savner mamma og pappa (kan du tro det), dere, mine fantastiske, altbetydene venner, Bergen, Norge og det å alltid ha noen å gå til. Men høsten hører sammen med triste ting, så det ligger vel litt der også. Kaki King, Uh Huh Her, Asobi Seksu og Feist hjelper meg gjennom det. Jeg får tørke tårene og komme meg gjennom disse to månedene til jeg ser dere igjen. JA JEG KOMMER TIL BERGEN 19. DESEMBER OG ER HJEMME I TRE UKER. START NEDTELLINGEN! Jeg er sikker på at fagfrustrasjonen vil gå over (nesten i alle fall), og hvis ikke bytter jeg bare neste år. Litt dyrt å ha dette som "tenke-år" men sånn er nå situasjonen.

Men nå slutter de ikke å skrike og hoie på kjøkkenet, så jeg tror nesten jeg bør sjekke what's going on. See you, loves!

3 kommentarer:

  1. Hei Annette!
    Kult å lese om deg, som alltid. Skuffer aldri fansen:)

    men heter det ikke digresjon?

    Stå på videre, da:D

    - Elise:)

    SvarSlett
  2. hahah jo det var det det var ja! Norsken blir litt dårlig her borte, høhø.

    SvarSlett
  3. herregud, direksjon liksom...

    SvarSlett