fredag 9. oktober 2009

Picture this.

Wow, disse dagene har gått helt utrolig fort! Og gleder meg til helg igjen (forhåpentligvis uten brannøvelse tidlig lørdag morgen), jeg er helt utslitt! Har vært ute tre dager denne uken, og skal ut igjen i dag, så det er litt hardt. Men kjempe kjekt!
På tirsdag var jeg altså på en LGBT fresher's gettogether på en pub i byen. Ganske kjekt, men jeg hadde selvfølgelig klart å glemme id (på campus vet jo alle at du er student, så da trenger vi liksom ikke å tenke på det), så jeg måtte få andre til å kjøpe drikke for meg. Følte med ganske liten akkurat da, spesielt siden han som kjøpte for meg nettopp var blitt 18...
I stedenfor kino, dro vi til et annet utested. Eller det vil si, de andre dro til et annet utested. Jeg kom jo selvsagt ikke inn. Da vi stod i køen og ventet og jeg så at de sjekket legg, sa jeg dette til Nico, og fortalte at jeg ikke hadde noe med meg. Vennlige Nico gir meg legget sitt diskret og sier at jeg kan bruke det. Høhø, tenker jeg, for om jeg husker riktig er Nico gutt og jeg er jente. Men hvem bryr seg vel egentlig om det?

Jeg kommer åpenbart ikke inn, så Nico og jeg bestemmer oss for å dra til et annet utested kalt Revolution, hvor vennene hans er. ID-problemet dukket selvsagt opp igjen, så Nico stakk inn, og jeg ble stående utenfor å snakke med en jente på Psycology. Veldig hyggelig, og etterhvert som køen forsvant, forsvant også vaktene, og jeg kom meg inn. Det var derimot ikke så veldig kjekt der, alt for fullt og jeg fant ikke igjen Nico. Hang meg på Corina og hennes venner, og vi vandret litt rundt fra pub til pub. Jeg bestemte meg etterhvert for bare å dra hjem siden jeg ikke hadde drukket noe særlig og ikke ville bruke penger på inngangsbillett.

Litt bummer, men greit nok siden jeg var ganske trøtt fra en hard skoledag.
Jeg har jo hatt alle fagene mine nå, og det skal nok gå fint. Har også fått kjøpt de fleste bøkene jeg trenger. Jeg er ganske frustrert over matten, fordi jeg vet at jeg har gjort det før, men klarer liksom ikke å huske det helt, spesielt når det er på engelsk. Key Concepts in Politics var helt ekstremt kjedelig, noe jeg fant skuffende. Foreleseren snakket alt for sakte og lavt, så jeg klarte virkelig ikke å konsentrere meg. Men han har nevnt feminisme konsekvent opp til flere ganger hver gang jeg har hatt han og det er et stort pluss! Får bare se hvordan det går.
Liker veldig godt microeconomics læreren min og foreleseren i modern world economy. Sistnevnte kunne opplyse på forelesningen i dag, at aksjemarkedet styres av hormonene til aksjemeglerne. Dersom en aksjemegler har mye testosteron i seg vil de være mye sikrere på investeringer enn ved et vanlig testosteron-nivå. Høyt testosteron nivå fører altså til at de godtar høyere risiko for en investering. Konklusjonen var derfor at kvinner burde dominere aksjemarkedet fordi de har et mye lavere testostoronnivå og kan ta rasjonelle beslutninger. Et lite punch til dem som mener at kvinner generelt er irrasjonelle.

I går var det første offisielle møte i LGBT-gruppen (ok, vet jeg snakker alt for mye om det, men det er den eneste gruppen jeg har joinet so far, og de arrangerer masse kjekke greier), hvor det egentlig bare var sosialt igjen, med pubquiz og så en bytur. Det er to homoutesteder i Bath, The Tap som er en rolig pub med hunder(?) som går litt rundt om kring. Det andre utestedet likner litt på Fincken, bare mindre. Vi dro til The Tap først, tok en øl, og så gikk de fleste videre til det andre (som jeg ikke husker navnet på). Veldig gøy, og jeg ble i ganske godt humør utover kvelden for å si det sånn. Snakket med en nord-ire om feminisme, meldte Pete og meg på karaoke (som vi selvfølgelig stakk fra, huff. dårlig ide) og hadde det alt i alt veldig fint. Nedsiget kom i dag tidlig kl 9 da det var tid for forelesning. Huff.

Ok, jeg VET at jeg jeg bør legge ut bilder snart, men jeg glemmer alltid kameraet når jeg går ut, så de bildene jeg faktisk har tatt er lite spennende, og er for det meste av huset og rundtomkring. Jaja, dere får i alle fall se hvordan det ser ut her.

Eastwood (nei det er ikke en park, det er "boligfeltet" mitt)



På vei til huset mitt (du kan ikke se det pga av alle trærne...)



Den berømte innsjøen på campus med masse grønt rundt. Vi har til og med et "gress"-amfi til høyre for bildet.



Biblioteket sett fra innsjøen en sen kveld med dårlig kamera



Tania og meg. Jeg ser litt sløv ut, men tenkte at dere nok var litt lei av å stalke de gamle bildene av meg på facebook, så her har dere et nytt et å kose dere med.(dette var riktignok før hårklippen tok sted, be prepared...)



En av gatene som leder til The Abbey midt i Bath



Hovedgaten (Union St)




 
NAM.



Til slutt, for nerder som meg: Mine fantastiske bøker. Æsj. Jeg har ikke åpnet en eneste en enda. Spesielt ikke matteboken.

Forøvrig er jeg helt i vanntro når jeg hører at Obama har fått nobelsfredspris. Når ble det satt likhetstegn mellom krig og fred? Hva er det som skjer i Nobelkomiteen egentlig?
Noen har kommentert at dette kan være et pluss for å sette press på og rette oppmerksomheten til USA i en mer fredelig retning, men jeg synes ikke at prisen skal brukes som et pressmiddel, da mister konseptet hele poenget. Det verste er at samtlige partier på stortinget støtter denne beslutningen (bortsett fra Høyre og FrP som ikke er noen stor fan av Obama), og jeg vil bare si at Thorbjørn Jageland er en liten skam for Norge, og jeg er virkelig flau over å være norsk akkurat nå.
Håper det blir massedemonstrasjon i gatene når Obama kommer. SKUFF.

Det var det for nå! Håper dere får en fin helg! xxx

3 kommentarer:

  1. aa, bath! jeg vil paa besoek!

    SvarSlett
  2. Shit så langt håret var før du klippet det. Nobelkomiteen vil bare ha oppmerksomhet.
    <3

    SvarSlett
  3. Langt? er du ironisk nå? Men ja, ifølge min standard var det det.

    SvarSlett