onsdag 14. oktober 2009

The lucky one

Jeg er så utrolig demotivert, fint vær virker omvendt på meg. Jeg vil ut ut ut! Mellom forelesningene i dag har jeg bare sittet på gresset utenfor campus og prøvd å lese. Kjempe deilig, men veldig ineffektivt.
Det er skikkelig varmt, sånn 10-15 grader i solen, I'm loving it!
I dag fikk jeg også penger fra Lånekassen. Hat-forholdet ble fort omgjort til svermeri. I morgen får jeg det engelske bankkortet, så nå skal jeg klare å komme meg ut av både gjeld og sparsommelighet (ja jeg vet at "lån" i LÅNekassen betyr noe, men trenger ikke å tenke på det nå)! Dette skal jeg feire ved å dra til Bristol på lørdag, jippi!

For dere som har lest de forrige innleggene, så kan jeg fortelle litt mer om Eva. Hun er så utrolig søt. Vi var ute på mandag, og på bussen kommer hun bort til meg og sier: "You're a punk. Do you play in a punk band?" Øeh, nei, det gjør jeg nok ikke sier jeg og ser mildt latterlig uforstående på henne. "I showed you to my friend and she said: Oh, there's the punk, I love her. You are so punk!" Ok! Herregud, jeg holdt på å le meg ihjel. Det samme skjedde i går, på vei hjem fra skolen. Møter henne på veien, og så sier hun: "I showed that picture to my mother and she loves you." WHAT?! (FYI, da vi var ute hadde hun tydeligvis tatt et bilde av meg som jeg fremdeles ikke husker, men whatever). Dette vil ingen ende ta men det er helt hysterisk morsomt. Og hun gir alle komplementer, hele tiden. Hver gang hun snakker til meg blir jeg så glad enten fordi hun sier noe helt sprøtt eller sier noe fint om deg. Jeg elsker henne!

Til Hanna som vil ha mer gossip, så kommer jeg ikke til å legge ut mye sladderdetaljer her. For å være litt moralsk og teit, så synes jeg ikke det er så snilt å slenge dritt om folk som ikke forstår språket. Men jeg kan være litt vag i beskrivelsene og ikke nevne navn. Oh yeah, den gyldne middelvei.
(Jeg tror jeg har blitt snillere av å være i England. Sarkasmen og frekkheten min er mindre tilstede nå. Men jeg vet ikke om det er en god ting..)
Skip det, og finn veien til gossipet: Da vi var ute, var det en som innrømmet sitt store crush på housematen sin, selv om denne personen har en mer eller mindre trofast forloved hjemme. Veldig morsomt. Personen var stupfull og sååå glad fordi housematen hadde holdt hånden til personen i ti minutter (Oh joy!). Fikk masse fyllameldinger ETTER at vi hadde gått hjem, og utover morgenen. Personen var passe flau dagen etterpå. Høhø.

Det er alt du får. Hvis du synes det er kjedelig, får du heller komme på besøk og oppleve det selv.

I dag har jeg også lært hvordan skrive en paragraf. Hvis det var noe å lære. Jeg må skrive en paragraf på 50-70 ord til fredag. Det viste seg å være vanskeligere enn jeg trodde. Fail. (Bare for å forsikre dere, denne bloggen har INGEN skrivestruktur. Og det er meningen) Og så har jeg lært hva politikk er. Det VAR tydeligvis noe å lære, men jeg visste det fra før (oh je, score). det jeg ikke har lært i dag er forskjellen på å skatte selgeren og kjøperen av en vare, og funksjonsbeskrivelse. Noe jeg egentlig ikke har lyst til å lære. Det pleier vel å være sånn.

Til informasjon, så har jeg også klart å lage verdens ekleste middag i dag. Tenkte jeg skulle lage mashed potatoes med paprika og sjaminjong. F-a-i-l, med store bokstaver. Jeg hadde ikke potetskreller, potetene var dritharde, og vannet kokte over. Resultatet ble altså en ekkel, klumpet suppe med poteter. Æsj. Jeg skal så investere i ordentlig kjøkkenutstyr (noe jeg kan, nå som Lånekassen har begynt å like meg). Tror ikke jeg skal prøve meg på noe så avansert før den tid, i morgen blir det nok oppvarmet suppe, som vanlig.

Og til slutt elsker jeg Lady Gaga:



Peace out!

1 kommentar:

  1. beklager at jeg neglisjerte deg på bekostning av true blood isted kjære, i love you, and you only ;) Du er potetenes beste venn. i see you soon, med min luftmadrass i hende. :) luv

    SvarSlett