fredag 2. oktober 2009

Combat baby!

Jeg er så utrolig glad for at denne uken er over! No more boring inductions!
Jeg har endelig fått orden på timeplanene min! Den består av lectures og seminarer/gruppediskusjoner i fem fag, som er: Inductory microeconomics (blæh!), Core Skills for Economists: Introduction to statistics (enda mer blæh), Key concepts in politics (Ja..?!), The modern world economy (virker lovende) og Core Skills for Economists: Mathematics 1 (Virkelig: HJELP!).
Og så har jeg og alle de andre internasjonale studenter strengt fortalt blitt strengt beordret til å ta Academic Writing, så det kommer jeg uansett til å gjøre.

Hadde et møte med tutoren min i dag, og han er virkelig en kul kar. Den eneste i den yngre garde blant alle sekstiåringene, jeah! Snakket med ham om de ekstra fagene, og fant ut at jeg dropper fransken, det blir rett og slett for mye. Skal heller ikke ta Reading & Vocabulary, siden det tydeligvis var mer for folk som ikke kan engelsk i det hele tatt. Jaja. Han ga meg derimot en ny bekymring, og det var mattefaget. Jeg hadde egentlig glemt at jeg hadde matte, så sjokket ble enda større da jeg ble fortalt at det er tydeligvis ganske vanskelig. Mr Brown (min fantastiske tutor) fortalte at mange droppet ut på grunn av det høye nivået. Og jeg som ikke har hatt matte på over et år... dette virker jo lovende.
MEN, jeg skal ikke ta bekymringene på forskudd. For nå er det helg og gleder meg masse!
I morgen skal jeg sove leeeenge. Det har vært ganske lite søvn den siste uken (kombinert party/inductions uke, gidd det liksom), og i dag forsov jeg meg kraftig. I går var jeg på acoustic band night, og det var kjempe kos! Var først i hus 3, der Eddie, Alex og Abby bor, og der møtte jeg en kinesisk jente som heter Eva. Hun er det morsomste jeg har opplevd. Hun fortalte om kjæresten som egentlig ikke likte henne og at nå som de hadde blitt plassert i forskjellige hus på campus, var han ganske fornøyd. Forestill deg noen som forteller deg dette, og samtidig holder på å le seg ihjel. Jeg visste virkelig ikke om jeg skulle le eller gråte. Eller tydeligvis, for jeg holdt på å dø av latter. Supersøt, men helt skrudd! Haha. Også er hun allergisk mot alkohol, men ikke rødvin. Jaha.

I går ble jeg også kjent med en jente fra India som også tar Economics & Politics. Første jente jeg har snakket med fra samme course! Hun var utrolig forvirret over alt, og var tydeligvis ikke vant til å finne fram alene. Så nå blir jeg ringt opp før hver eneste time for å møte henne, herregud. Det er ganske morsomt. Men hun er så utrolig skjønn at det ikke gjør noe!

Har også blitt kjent med en del flere norske i løpet av de siste dagene. En fra Oslo på economics. Vi er ganske forskjellige, men etter å ha blitt enige om at valgresultatet var kjipt (riktig nok på to helt forskjellig måter) ble vi enige om at vi ikke snakker mer om politikk.

OOG! Jeg har hengt opp bilder og ting, så nå har dte blitt litt (ikke så mye mer enn litt) hjemmekoselig her! Når lånet mitt kommer skal jeg kjøpe inn mer stuff, og kanskje en printer også. Students' Union hadde plantesalg i dag, og jeg vurderte virkelig å kjøpe noe, men slo det fra meg siden jeg er kjent for å drepe alt av blomster på min vei. Kanskje en kaktus hadde vært en ide. Oh well.
Nå kan jeg faktisk forestille meg at jeg skal være her en stund. Men det er rart. Jeg savner dere sånn. Det skjer så sykt mye som jeg skulle ønske jeg kunne opplevd sammen med dere. Jeg liker folka, de er utrolig greie og åpne, men de er ikke dere.

Huff, nei det var en liten emosjonell direksjon, nå tilbake til programmet.

Å, det blir så deilig med helg nå, og etter det begynner alvoret. Huff. Men det blir spennende. Har ikke seminarer første uken, så dte blir bare forelsninger, altså ti timer den første uken. Jeg er skikkelig spent på hvor vanskelig det blir, men jeg gleder meg også til å begynne å jobbe!

I morgen skal jeg som sagt sove lenge, kjøpe inn litt mer, åpne bankkonto, kanskje kjøpe meg ny mobil (hvis kontoen min ikke er tom allrede, forbannede lånekasse) og sende noen postkort til dere om jeg får tid (hvis du vil ha, må jeg få adressen din!). På kvelden blir det vel fest igjen, men jeg vet ikke helt hva som er på programmet. På søndag skal jeg på søndagslønsj med LGBT-gruppen her. De er kjempe koselige, så det blir kjekt!

Ellers blir det vel å lese i The Student Handbook (høhø) for å faktisk få litt nyttig informasjon som vi virkelig ikke får på de evigvarende inductions'ene.

Ja, dette var altså et ikke så utrolig spennende innlegg, men jeg kan ikke underholde dere hele tiden.

(Sorry hvis det er en del skrivefeil, men jeg har alltid dårlig tid når jeg skriver innleggene. Skal prøve å bli litt flinkere til å ta meg tid til det)

En liten treat på slutten(igjen): Vi har en på economics som er helt lik Brad Pitt og en som er ganske lik en ung Sean Penn (type Fast Times at Ridgemont High). For dem som liker sånt.

Take care der borte i det kalde, fine landet. Koz & klemz.

2 kommentarer:

  1. jeg liker sånt som deg jeg! Men, selv om jeg ikke er der vil jeg gjerne har postkort:
    Teigane 17, 5269 Indre ARNA, men, god tid
    savner jordbærluen din, klems og slikt yvo

    SvarSlett
  2. Å her-re-g-ud (et ektefølt herregud, både til dine sinnsyke fagvalg og sean penn-lookalike (selv om han er mye penere nå som han er gamlis)) og så vil jeg gjerne ha et postkort og :) brevet ditt har totalt forsvunnet i det teite internasjonale postsystemet!

    SvarSlett