fredag 27. november 2009

Go baby go baby go, don't upset the rhythm!

Helvetes uken er ferdig. Endelig. Matteeksamen tirsdag, innlevering av essay fredag. Høres ikke så ille ut sier du. Kanskje ikke hvis du begynner å tenke på det litt før, enn dagen før ja.

Ok, this is my story:
Fredag til søndag praktisk talt levde jeg på biblioteket. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke har senger der. Det er jo åpent 24 timer i døgnet og har mer enn nok plass til et par-ti senger for dem som trenger en dupp. Mitt slagord for academic rep election til neste år kanskje? Håhå. Uansett, mattemattematte, bestående av derivasjon, (implicit, partial, total og whatever), d-d-der-derivasjon? Jeg vet ikke hva de forskjellige måtene betyr en gang. Integrasjon. Det motsatte av derivasjon ble jeg fortalt. Men jeg skjønte det ikke. Og så videre. Liten suksess. Været var ganske forferdelig og deprimerende også, og en eller annen gang på veien mellom biblioteket og rommet mitt må jeg ha blitt syk. For mandag måtte biblioteket klare seg uten meg. Aua i hodet og heftig hoste (igjen. This is getting old. Immunsystemet mitt må ha fått en knekk ved overgangen til England. Jeg forstår virkelig ikke dette...). Altså ingen øving den dagen.

1 times eksamen tirsdag. Det vil si, 20 minutter med febrilsk tenkning, rabling og massiv oppgitthet, 40 minutter med likegyldighet og stirring ut i luften. Ofte når du har hatt en prøve og føler at det kanskje ikke gikk helt rette veien går man ofte og klager over det i det kjedsommelige. I alle fall gjør jeg det. Men som oftest går det bedre enn man tror. Det som er utrooolig irriterende er at når man er sikker på at det ikke kommer til å gå bedre, type bombesikker, og INGEN kan få deg til å forandre mening, og folk fremdels sier: å, nei det gikk SIKKERT bedre enn du tror eller, nei nå må du slutte å være så negativ. (mitt motto:) JEG ER IKKE NEGATIV JEG ER BARE REALISTISK. Aaaarh. Jeg kan ikke beskrive den følelsen. Det er som å snakke til en vegg.

Dette sier jeg fordi sånn følte jeg det etter den prøven. Det jeg skrev på arket var egentlig bare omskriving av oppgave teksten. Hva gjør en funksjon homogen? HVORDAN I ALL VERDEN SKAL JEG VITE DET? eller HVORFOR I ALL VERDEN SKAL JEG RY MEG OM DET? Uansett, ferdig med det. Litt bitter på at jeg hadde brukt hele helgen + blit forkjøla for ingenting. Men jeg la det bak meg etter litt sutring. Ny oppgave: Essayskriving i Modern World Economy! Umiddelbar tanke: GØY! Alt som ikke er matte er gøy! Litt etterpå: K-j-e-d-e-l-i-g. Jeg vil ut.

Siden tirsdag ble en sutredag og jeg brukte tid på å finne ut hva jeg skal bytte til når jeg stryker i matte, fikk jeg ikke begynt før onsdag. Da hadde jo alle andre begynt for leeenge siden, så det var nesten ingen bøker igjen på biblioteket. Great. Stuck med shitty books og dårlig tid. At alt alltid skal ha dobbel straff...

Uansett, begynte vel kl 10 om kvelden, ferdig med første utkastet kl 4 torsdag morgen. Ganske imponert over meg selv. Problemet var at førsteutkastet var 1000 ord mer enn ordgrensen. det er helt sykt, ett ord utenfor grensen gjør at du ikke kan få mer enn 40 %, altså akkurat ståkarakter. Damn. Jeg endte opp på 1498 ord. Etter å ha trimmet fettet mer enn nødvendig. Teksten min gikk fra frodig og fyldig til beinrangel. Jeg liker det ikke. Hvordan kan man skrive om alternativer til free trade på 1500 ord?! Vi får vente å se om jeg har skjønt det eller ikke.

Sykdommen min nådde også nye høyder i løpet av disse dagene. Pga stress + for mye kaffe for sent på kvelden + dårlig samvittighet klarte jeg ikke å sove natt til torsdag. Ikke natt til i dag heller. Jeg regner med at dette i tillegg til konstant stirring på dataskjermen ga meg øyebetennelse. I begge øynene. Aua!! I dag ser jeg ut som en dårlig zombie fra en 80-talls skrekkfilm. Ikke morro. Jeg vet ikke om jeg følte meg verre eller bedre med solbriller på i regnet.

Ironisk dette her. Her hadde jeg gledet meg til en helg utenfor disse fire vegger, men det ser ikke sånn ut nå nei. Jaja, jeg har i alle fall en unnskyldning til ikke å gjøre skolearbeid.
Nå skal jeg i alle fall sove! (Utrolig at jeg ikke er trøtteren enn jeg er)

Og ja, jeg har fått enda et essay å skrive. Det stopper aldri, gjør det?

P.S.
http://www.youtube.com/watch?v=Gr6xdP2Eyp4

Elsker Shingai Shoniwa. Kuleste damen i UK i alle fall.


2 kommentarer:

  1. glad for at du er ferdig, men ikke bra at du er syk kjære! du skulle ringt meg! integraler er nå min spesialitet etter at jeg øvde som en maniac til matte eksamen som til slutt viste seg å bli nynorskeksamen. jeg heier på at prøven din ikke gikk rett vest :D <3

    SvarSlett
  2. å søte vakre annette! kom hit, her har vi faktisk to soverom på universitetet, et fullt av sakkosekker og tver og dvder og et annet fullt av verdens mest behagelige og fargerike sofaer og lenestoler! yummy. i like my uni.

    SvarSlett